Star Citizen Alpha 4.0, tüm hesaplara tam bir sıfırlama ve yeniden başlatma getiriyor. Herkes hesap hangarları ve cüzdanları +20.000 aUEC ile sıfırdan başlayacak.
Beklenenden çok daha uzun süren bir geliştirme sürecinin ardından, 2019’da gösterilen ön izleme nihayet tüm oyuncular için gerçek oluyor. Star Citizen Alpha 4.0‘ı, 4.0 Preview adını verdiğimiz bir parça olarak canlı sunuculara sunuyoruz.
Tarihimizde ilk kez, kendi ilerleme ve kalıcılık sistemlerine sahip iki canlı sürümü paralel olarak çalıştıracağız. Bu, en azından bir süreliğine hangi sürümü deneyimlemek istediğinizi seçme fırsatı sunuyor. Bu aşamada, hem Server Meshing’i hem de buna bağlı olarak yeniden yapılandırılan sistemleri son test aşamalarında detaylı şekilde test edebilmek için yüksek oyuncu trafiğine ihtiyacımız var. Tatil dönemimizden önce tüm görev türlerini çalışır hale getirecek zamanı bulamadığımızı kabul ediyoruz. Bu nedenle, geçici olarak iki paralel canlı sürümü desteklemeye karar verdik: Alpha 3.24.3 mevcut kalacak, böylece 4.0’daki oynanabilirlik standartlarımıza uymayan görev ve oyun döngülerini deneyimleyebilirsiniz. Aynı zamanda, 4.0 Preview başlatıcınızda ikinci bir canlı seçenek olarak erişilebilir olacak.
Eğer 4.0’ı oynamak istemiyorsanız, açılır menüden Alpha 3.24.3’ü seçip mevcut canlı sürümün keyfini çıkarmaya devam edebilirsiniz.
ÖNEMLİ!: Alpha 3.24.3 sürümünde ilerlemeler kalıcı olmayacak. 4.0 Preview sürümünde elde edilen içerikler kalıcılığını korumaya devam edecek.
- Uzun Dönem Kalıcılık: Devre Dışı (Tam Sıfırlama)
- Server Meshing: 5:5:500 Oyuncu Parçaları
- Başlangıç aUEC: 20.000
Yeni Yıldız Sistemi: Pyro
Star Citizen evrenine ikinci yıldız sistemi eklendi.
Pyro Uzay İstasyonları
Pyro sistemine eski, bakımsız dinlenme durakları ekleniyor. Bu istasyonlar, onarım, temel ihtiyaçlar ve ticaret gibi hizmetler sunuyor.
Pyro Gezegenleri
- Pyro I:
Pyro sisteminin güneşe en yakın gezegeni. Yoğun ve yüksek basınçlı atmosferi, güçlü rüzgarlar ve yıldırım fırtınalarının etkisi altındaki sıra dışı bir manzarayı saklıyor. Bulutların altında, güçlü yıldız patlamalarına rağmen aşırı yüksek sıcaklıklara dayanabilen bir ekosistem bulunuyor. - Pyro II – Monox:
Atmosferindeki ölümcül karbon monoksit nedeniyle “Monox” olarak adlandırılan bu gezegen, ılıman bir iklime sahip. Başlangıçta yaşama uygun hale getirilmesi planlanmışsa da, sistemin güneşe yakınlığı insan yerleşimini tehlikeli hale getirdi. 26. yüzyılda şirketler gezegenden çekildikten sonra yasa dışı gruplar bu bölgeye yerleşti. - Pyro III – Bloom:
Soğuk ancak doğal olarak yaşanabilir olan bu gezegen, Pyro’daki madencilik faaliyetlerinin merkezi haline geldi. Ancak, 26. yüzyılın sonlarında bakım maliyetlerinin karlılığı aşması nedeniyle terk edildi ve eski madenciler ile yasa dışı gruplar tarafından sahiplenildi. - Pyro V:
Pyro sisteminin dördüncü gezegeni. Atmosferi, hidrojen hasadı için kullanılan yeşil ve sarı tonlarıyla dikkat çekiyor. Gezegenin uydusu, bilinmeyen bir gök cisminin çarpması sonucu Pyro V’nin yörüngesine girdi. - Pyro VI – Terminus:
Sisteminin en dış gezegeni. Solunabilir bir azot-oksijen atmosferine sahip, ancak içerdiği metan ve karbondioksit uzun süreli maruziyette sağlığa zarar verebilir. Pyrotechnic Amalgamated, operasyonlarını burada kurmuş, ancak daha sonra bölgeyi terk etmiştir.
Yeni Madencilik Fırsatları
Pyro, gemiyle madencilik yapan oyuncular için yeni ve özel madenlerle dolu.
- Yeni Temel Maddeler:
- Kalay
- Silikon
- Buz
- Nadir Maddeler:
- Stileron
- Riccite: Pyro’daki en nadir malzeme, Quantainium’dan bile daha nadir!
Kaynak Dağılımı ve Çevresel Faktörler
- Sıcaklık Kuşakları: Yıldıza yakın bölgeler daha sıcak, dış bölgeler ise daha soğuk. Örneğin, buz genellikle daha soğuk dış bölgelerde bulunur.
- Yoğunluk Farklılıkları: Daha yoğun malzemeler sıcak bölgelerde, daha hafif ve gözenekli malzemeler ise soğuk bölgelerde bulunur.
Yeni Mekanlar ve Güncellemeler
- Kolonyal Karakollar:
Pyro’nun gezegenleri ve uydularında, bir grup insanın temel ihtiyaçlarını karşılayabilecek küçük yerleşim modülleri eklendi. - Uzay İstasyonu Çekişmeli Bölgeleri:
FPS oynanışı için tasarlanmış özel bölgeler. Bu bölgelerde token toplamak ve ödülleri kazanmak için farklı seviyelerde mücadele edilecektir. - Asteroit Tabanları:
Pyro sisteminde asteroit kümeleri ve gaz bulutları gibi alanlarda yeni asteroit üsleri oluşturuldu. FPS çatışmalarından uzay savaşlarına kadar çeşitli oynanış sunuyor. - Ek Mekan Güncellemeleri:
- Yeni yüklemeler eklendi.
- Area18’deki AI sayısı azaltıldı.
Yeni Fauna: Quasi Grazer
Evrende birçok gezegene “Quasi Grazer” adlı yeni bir fauna eklendi.
Bu büyük, sıcakkanlı sürü hayvanları ilk olarak Terra’daki Quasi’nin geniş düzlüklerinde keşfedildi. En dikkat çekici özellikleri, toplanabilir yumurtalarını karın altlarında taşıma yöntemleridir. Quasi Grazer, UEE’deki çoğu terraforme edilmiş gezegende yaygın olarak bulunan standart bir tohum hayvanı haline gelmiştir.
Evren AI Animasyon, Ses ve Yükleme Güncellemesi
Kalıcı evrene daha fazla gerçekçilik katmak için AI sosyal diyalogları, yüz animasyonları ve diğer özellikler geliştirildi. Yeni NPC davranışları eklenerek AI karakterlerin birbirleriyle konuşması sağlandı. Ayrıca, AI karakterlere geniş çapta yeni yüklemeler eklendi ve DNA rastgeleleştirme güncellemeleri yapılarak daha benzersiz karakterler yaratıldı.
Ek AI Güncellemeleri
- FPS Savaş AI Dengesi:
- NPC’lerin uzak mesafedeki isabet oranı azaltıldı.
- NPC’lerin en son görüldükten sonraki tepki süreleri daha bağışlayıcı hale getirildi.
- FPS AI Siper Kullanımı Düzenlemesi:
- AI’nin siper alırken daha akıllıca ve etkili davranması için iyileştirmeler yapıldı.
Yeni Özellikler ve Güncellemeler
Geçiş Noktaları (Jump Points)
Persistent Universe’a ilk geçiş noktaları eklendi. Bu özellik, Stanton ve Pyro sistemlerini birbirine bağlar ve oyuncuların yeni bir yıldız sistemine geçiş yapmasını sağlar.
- Geçiş Noktasını Açma ve Kullanma:
- Kuantum seyir moduna geçin.
- AR halkalarından geçerek atlama tüneline doğru uçun.
- Gemi frekansını geçiş noktasına ayarlayın ve sol fare tuşuna basılı tutarak geçişi etkinleştirin.
- Tünele yaklaştığınızda, gemi otomatik olarak tünel splineline çekilecektir.
- Atlama Tünelinde Seyir:
Yaklaşık 2 dakika süren seyir boyunca geminizi duvarlardan ve engellerden uzak tutarak manevra yapmanız gerekir. Çarpışma durumunda geminiz hasar alabilir ve sizi hedeflenen pozisyondan uzağa savurabilir.
Alpha 4.0 Ekonomi Yenilemesi
Oyun ekonomisi, adil ve sürdürülebilir bir deneyim sağlamak için kapsamlı bir şekilde güncellendi.
- Ticaret ve Fiyat Dengesi:
- Araç bileşenleri ve mühimmat fiyatları, özellikle yüksek güçlü öğeler (ör. MOAB bombaları) artırıldı.
- FPS ekipmanları, mühimmat ve sarf malzemelerinin fiyatları ayarlandı.
- Tüm görevlerin ödülleri, çaba-karşılık mekanizmasıyla uyumlu hale getirildi.
- Pyro’ya Özel:
- Yüksek risk, yüksek ödül konsepti kapsamında nadir bulunan kaynaklar ve ödüller eklendi.
- Pyro’daki dış karakollar, çevresel bağlama uygun nadir eşyalar içeriyor.
Oyuncu Envanter Güncellemeleri
- Sırt çantalarının envanter kapasiteleri %50 artırıldı ve daha büyük eşyaları taşıyabilecek şekilde boyutlar genişletildi.
- Zırhların taşıma kapasitesi azaltıldı, küçük yiyecek ve yardımcı eşyaların taşınmasına olanak tanındı.
Dinamik Müzik Sistemi
Persistent Universe müzik sistemi tamamen yenilendi.
- Yeni eklenen müzik parçaları, konuma, uçuş eylemlerine (ör. kuantum seyahat ve atlama tünelleri) ve savaş durumlarına bağlı olarak tetiklenir ve akıcı geçişlerle deneyimi artırır.
Görev Ödülleri Güncellemeleri
- Görev ödülleri, itibara ve zorluk seviyesine göre ölçeklenen önemli artışlar aldı.
Diğer Güncellemeler
- Taret Nişan Alma ve Otomatik Gimbal Modu:
- Taretler, manuel gimbal moduna benzer şekilde hedef belirlemek için yeni bir otomatik sistem kullanır.
- Yıldız Haritası İyileştirmeleri:
- Görev takibi ve grup üyelerinin işaretçileri eklendi.
- Çeşitli Düzenlemeler:
- Dans ve uyuma emojileri geçici olarak devre dışı bırakıldı.
- Yaralanma olasılıkları azaltıldı.
- Grin Multitool Tractor Beam’in maksimum mesafesi artırıldı.
Yeni Gemi Özellikleri ve Güncellemeler
Gelişmiş Uçuş HUD’u
Pro pilotlar için tasarlanan yeni Gelişmiş HUD, isteğe bağlı olarak kullanılabilir hale geldi.
- Özellikler ve Seçenekler:
- Gemi konfigürasyon sayfasında veya oyun içi ayarlardan etkinleştirilebilir.
- Hızlanma göstergeleri, yönlendirme (orientation), dikey hız göstergesi (VSI), radyo altimetre (r-alt), deniz seviyesinden yükseklik, atmosferik basınç gibi daha fazla bilgi sunar.
- İniş takımları, coupled/decoupled modu ve ESP gibi durumlar için yeni ikonlar içerir.
- İyileştirmeler:
- Eski gösterge paneli ve Gelişmiş HUD birbirinden bağımsız olarak kullanılabilir.
- Hız sınırlayıcı varsayılan olarak %100 değerinde ayarlandı ve artık ana modlar arasında değişmeyecek.
- Gemi uyarıları, merkezi görüşü rahatlatmak için vizöre taşındı.
Carrack Özellik Güncellemeleri
- Patlama Kalkanı (Blast Shield):
- Kokpite yeni bir etkileşim eklenerek patlama kalkanının açılıp kapanması sağlandı.
- Kargo Podları:
- Dış erişim sağlamak için kargo podlarını açma ve kapama özelliği eklendi. Şu anda ses efektleri tamamlanmamış durumda.
PDC (Point Defense Cannons) Düşmanlık Değişiklikleri
PDC’ler artık yalnızca gemiye saldıran hedeflere yanıt verecek:
- Gelen füzeler/torpidolar hariç, ilk saldırıyı başlatmayacaklar.
- Dost ateşi eşiğini aşan herkese, hatta polis, gemi sahibi veya grup üyelerine bile saldırabilirler.
Ek Gemi Dengeleme ve Güncellemeler
- Tamir Masrafları: Gemi gövdesi tamir masrafları önemli ölçüde azaltıldı.
- MISC Starfarer: Güç açığını gidermek için ek bir güç kaynağı eklendi.
- Crusader Intrepid: Kargo bölmesine müdahale eden dış proxy’ler düzeltildi.
- MISC Prospector: Podların takılıp çıkarılmasını kolaylaştırmak için dış yapı güncellendi.
- Diğer Güncellemeler:
- Reliant, Nox, Mantis, Scout, Defender gemilerine eksik gösterge paneli eklendi.
- Mole pilot koltuğuna madencilik HUD’u eklendi.
- Tumbril Storm serisi talep süresi 5 dakikaya çıkarıldı.
- 600i asansör şaftı çarpışma optimizasyonu yapıldı.
- Origin 400i itici güç dengesi iyileştirildi.
- RSI Scorpius’un silah enerji havuzu artırıldı.
- RSI Polaris için ortam ses efekti düzenlemesi yapıldı.
- Tüm gemi iticilerine kütle değeri yeniden eklendi (yerçekimi ortamında daha fiziksel olmalarını sağlamak için).
4.0 Core Tech Güncellemeleri ve Yeni Özellikler
Server Meshing V1
Server Meshing’in ilk versiyonu, her shard için birden fazla sunucu kullanımını mümkün kılarak yük dağılımını iyileştiriyor ve iki güneş sistemi arasında geçiş yapmayı kolaylaştırıyor. Bu ilk sürümde hedeflenen toplam oyuncu sayısı shard başına 500.
Kişisel Özel Hangar Spawn Özelliği
Artık oyuncular, Persistent Universe (PU) içinde kendi ev konumlarındaki kişisel hangarlarına doğrudan spawn olacaklar.
- Detaylar:
- Yeni Oyuncu Deneyimi (NPE) görevini tamamlamış veya atlamış oyuncular için hızlı bir şekilde uzaya çıkma fırsatı sunar.
- Bu değişiklik yalnızca ev konumundaki hangarları etkiler. Başka iniş noktalarında veya uzay istasyonlarında spawn olan oyuncular yine HAB’larda başlayacak.
PU Giriş Kuyruğu
Yeni giriş kuyruğu mantığı, aynı anda bir shard’a bağlanmaya çalışan oyuncuları sıralamaya alır.
- Avantajlar:
- Çok sayıda oyuncunun aynı anda shard’a yüklenmesi sırasında yaşanan performans sorunlarını azaltır.
- Özellikle büyük oyuncu grupları için birkaç dakikalık bekleme süreleri oluşabilir.
FOIP (Face-Over-IP) İzleme İyileştirmeleri
FOIP teknolojisinde daha stabil ve kaliteli izleme için geliştirmeler yapıldı.
- Güncellemeler:
- Baş döndürme izleme özelliği eklendi.
- Daha hassas izleme algoritmaları.
- Ağız hareketlerinde genişletilmiş hareket aralığı.
- Düşük ve yüksek ışık koşullarında titremeyi azaltan stabilizasyon.
- Aşırı pozlar için ikincil hareketler.
Ek Çekirdek Teknoloji İyileştirmeleri
4.0 sürümü, performans ve ağ optimizasyonlarını içeren önemli güncellemelerle geliyor:
- Ağ ve Etkileşim Gecikmesi Optimizasyonları.
- Kişisel hangar akışı optimizasyonları.
- Envanter sisteminin arka uç değişiklikleri.
- ASOP ve VMA performans optimizasyonları.
- Fizik performansı geliştirmeleri.
- Genel sunucu ve istemci performans iyileştirmeleri.
- Yapay zeka hareket optimizasyonları.
- GPU görsel efekt parçacık optimizasyonları.
- Gaz bulutları ve asteroid örnekleme performansı iyileştirmeleri.
- Gezegen akışı performansı geliştirmeleri.
- Su yansıma efektlerinde optimizasyonlar.
- Çevresel sesler, silahlar, arayüz, etkileşimli nesneler ve diyaloglar için ses karışımı güncellemeleri.